DPF (Diesel Particular Filter) – tai dyzelino dalelių filtras, kuris yra įmontuotas turbodyzelinių variklių (pavyzdžiui, VW Passat 2,0 TDI variklyje) išmetamųjų dujų trakte už oksidacijos katalizatoriaus. Jis filtruoja dyzelinui sudegus susidariusias suodžių daleles iš variklio išmetimo sistemos.
Žemiau esančiame paveikslėlyje pavaizduoti pagrindiniai dyzelino dalelių filtro sistemos komponentai:
1. Valdymo blokas prietaisų skydelyje
2. Variklio valdymo blokas
3. Degalų priedo rezervuaras
4. Tuščio kuro priedo rezervuaro daviklis
5. Degalų priedo siurblys dalelių filtrui
6. Degalų bakas
7. Dyzelinis variklis
8. Turbinos temperatūros daviklis
9. Turbina
10. Lambda zondas
11. Oksidacijos katalizatorius
12. Dyzelino dalelių filtro temperatūros daviklis
13. Dyzelino dalelių filtras
14. Išmetamųjų dujų slėgio daviklis
15. Duslintuvas
16. Oro masės matuoklis.
Čia pavaizduota vieno kanalo išmetamųjų dujų įrenginio sistema. Daugiau kanalų turinčioje išmetamųjų dujų įrenginio sistemoje (pavyzdžiui, V10 TDI variklyje) dyzelino dalelių filtrai naudojami kaip išmetamųjų dujų įrenginio sensoriai, taip pat sujungti su išmetamųjų dujų traktu.
Dyzelino dalelių filtras sudarytas iš keramikinio korpuso (silicio karbido), kuris patalpintas metaliniame apvalkale. Keramikinis korpusas yra padalintas daugybės paraleliai išdėstytų mažų kanalų, kurie yra tarpusavyje uždari.
Silicio karbidui kaip filtro medžiagai būdingos šios savybės:
- Aukštas mechaninis tvirtumas
- Labai geras atsparumas temperatūrų svyravimams
- Terminis apkrovumas
- Aukštas nusidėvėjimo tvirtumas