Rimtoma / Remonto sutarties sąlygos

TRANSPORTO PRIEMONIŲ ATSARGINIŲ DALIŲ, TECHNINIO APTARNAVIMO BEI REMONTO SUTARTIES SĄLYGOS

Patvirtinta:

2025 m. liepos 22 d.

UAB „Rimtoma" direktoriaus

Įsakymu Nr. R-1009

Sąvokos:

Vykdytojas – UAB „Rimtoma", į. k. 124560250, buveinė J. Kubiliaus g. 23, Vilnius.

Užsakovas – fizinis ar juridinis asmuo, užsakantis Vykdytojo įmonėje atlikti automobilio techninį aptarnavimą arba remontą, įmonėje perkantis atsargines dalis.

Paraiška – Vykdytojo nustatytos formos paraiška remontuoti automobilį, kuriame nurodomos specialiosios sutarties dėl automobilio techninio aptarnavimo ir remonto sąlygos, kurią Užsakovas pateikia Vykdytojui perduodamas automobilį remontuoti.

Sutartis – sutartis dėl automobilio techninio aptarnavimo ir remonto, kurios standartinės sąlygos yra nurodomos šiame dokumente, o specialiosios sąlygos – Paraiškoje arba Remonto užsakymo lape.

Individuali sutartis – sutarties bendrosios sąlygos ir Priede Nr. 1 numatytos specialiosios sąlygos.

1. Straipsnis. Bendrosios sąlygos.

1.1. Šios standartinės sutarties sąlygos dėl automobilių techninio aptarnavimo ir remonto yra parengtos vadovaujantis CK 6.644 str. ir kitais teisės aktais.

1.2. Pagal šią sutartį Užsakovas užsako, o Vykdytojas atlieka Užsakovo pateiktų VW, Audi ir kitų automobilių techninį aptarnavimą ir/ar remontą, panaudodamas tam reikalingas detales, dalis, medžiagas, o taip pat Užsakovui parduoda automobilių detales, dalis, eksploatacines medžiagas bei aksesuarus.

1.3. Ši sutartis nustato Užsakovo ir Vykdytojo teises, pareigas bei atsakomybę, vykdant šios sutarties 1.2 punkte nurodytą veiklą.

1.4. Bet kokios kitos sąlygos, kurios standartines sąlygas pakeičia nestandartinėmis, t. y. šalių individualiai aptartomis, sąlygos, kurios papildo standartines sąlygas, galioja tik tuo atveju, jei yra aptartos rašytine forma.

1.5. Vykdytojas sutinka, kad Užsakovo pateikti asmens duomenys (vardas, pavardė, įmonės pavadinimas, elektrinio pašto adresas, telefono numeris ir kita informacija) Vykdytojo bus tvarkomi tik tiek, kiek būtina Sutarties vykdymui vadovaujantis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.

2. Straipsnis. Darbų užsakymas ir atlikimas.

2.1. Teikiamų Užsakovui paslaugų ir darbų apimtys, pobūdis, rūšys bei atlikimo terminas nustatomi remonto užsakymo lape arba Paraiškoje.

2.2. Konkretūs užsakymai pagal šią sutartį pateikiami Užsakovui ir Vykdytojui, pasirašant Vykdytojo pateiktą remonto užsakymo lapą, kuris nuo jo pasirašymo momento tampa neatskiriama šios sutarties dalimi. Prekės, esančios Vykdytojo sandėlyje, Užsakovui gali būti parduodamos be užsakymo lapo pagal PVM sąskaitą – faktūrą.

2.3. Jeigu automobilio savininkas ir Užsakovas yra skirtingi asmenys, Vykdytojas turi teisę pareikalauti iš Paraišką pateikiančio asmens dokumentų, įrodančių naudojimosi automobiliu teisėtumą ir įgalinimus veikti automobilio savininko (naudotojo) vardu.

2.4. Prieš pradėdamas vykdyti Užsakymą, Vykdytojas turi teisę pareikalauti iš Užsakovo sumokėti avansą;

2.5. Užsakovas (Užsakovo atstovas), pateikdamas automobilį remontui, pasiima iš automobilio asmeninius ir kitus vertingus daiktus arba išvardina juos Paraiškoje. Už daiktų, paliktų automobilyje ir neišvardintų Paraiškoje, praradimą ir/arba sugadinimą Vykdytojas neatsako.

2.6. Paslaugos ir darbai atliekami pagal šią Sutartį, remiantis įmonėje galiojančiomis taisyklėmis, Volkswagen koncerno patvirtintais standartais ir technologijomis, LST 1438 standartu.

2.7. Vykdytojas turi teisę pasitelkti trečiuosius asmenis Sutarties sąlygų vykdymui.

2.8. Vykdytojas turi teisę, o Užsakovas patiki Vykdytojui naudotis Užsakovo pateiktu automobiliu, kiek tai yra būtina atliekant darbus pagal Sutartį (automobilio parkavimas, perstatymas Vykdytojo teritorijoje, pristatymas tretiesiems asmenims Sutarties sąlygų vykdymui, prireikus automobilio testavimas miesto ribose). Užsakovas, perduodamas automobilį Vykdytojui, garantuoja, kad jo privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo sutartis galioja Vykdytojo darbuotojams vairuojant Užsakovo automobilį.

2.9. Paraiškoje nurodomos Užsakovo užsakomų darbų ar paslaugų apimtys, jų pobūdis, rūšys, atlikimo terminai, valandinis įkainis, numatoma užsakymo kaina.

2.10. Paraiškoje nurodyti terminai pradedami skaičiuoti pasirašius Užsakymą – sutartį, perdavus automobilį Vykdytojui ir Užsakovui sumokėjus avansą, jei Vykdytojas reikalauja jį sumokėti.

2.11. Darbų atlikimo terminai gali būti pratęsiami pranešus apie tai Užsakovui, jeigu darbų Vykdytojas negali atlikti dėl aplinkybių, nepriklausančių nuo Vykdytojo valios, kurių Šalys negalėjo numatyti arba protingomis priemonėmis išvengti (būtinumas užsakyti detales ar dalis, reikalingas tinkamai atlikti automobilio remontą, jei būtinumas jas pakeisti buvo nustatytas ardant remontuojamą automobilį ir pan.).

2.12. Vykdytojas praneša apie užsakymo atlikimą ar kitas sutarties vykdymo aplinkybes Užsakovui telefonu arba elektroniniu paštu. Užsakovas patvirtina, kad kiekvienas iš šiame punkte išvardintų informavimo būdų yra jam priimtinas ir laikomas lygiaverčiu ir teisiškai yra vienodai reikšmingas.

2.13. Darbų apimtis, numatyta Paraiškoje arba Remonto užsakymo lape, gali keistis Užsakovui pateikus papildomus užsakymus ar iškilus būtinybei atlikti papildomus darbus. Papildomi darbai ar papildomai naudotinos detalės yra įrašomi į Paraišką Šalims susitarus. Jeigu paaiškėja, kad, norint tinkamai atlikti užsakymą, reikia atlikti papildomus darbus ar dėl kitų priežasčių didinti užsakymo kainą ir to nebuvo galima numatyti priimant užsakymą, o Užsakovas atsisako padidinti užsakymo kainą, tai Vykdytojas turi teisę atsisakyti sutarties, o Užsakovas privalo sumokėti už iki sutarties nutraukimo atliktus darbus, panaudotas detales, dalis bei medžiagas ir atsiimti automobilį.

2.14. Jei remonto darbai atliekami po draudiminio įvykio, Vykdytojas įsipareigoja suderinti sąmatą su Užsakovo draudimo bendrove.

2.15. Automobilio remontui naudojamos tik naujos originalios detalės, dalys, medžiagos ar aksesuarai. Jei dalis pateikia Užsakovas, apie tai nurodoma Paraiškoje arba Remonto užsakymo lape, tačiau šiuo atveju pateiktoms dalimis Vykdytojas garantijos nesuteikia.

2.16. Vykdytojas atsako tik už savo pateiktų detalių, dalių ir medžiagų kokybę pagal gamintojo taikomas garantines sąlygas.

2.17. Apie darbų atlikimą Vykdytojas informuoja Užsakovą telefonu, elektroniniu paštu.

2.18. Gavęs pranešimą apie užsakymo įvykdymą, Užsakovas per 2 (dviejų) darbo dienų terminą, dalyvaujant Vykdytojo atstovui, turi priimti atliktą darbą.

2.19. Užsakovas, pastebėjęs nukrypimus nuo sutarties sąlygų, bloginančius darbų rezultato kokybę, ar kitus trūkumus, privalo nedelsdamas apie tai pranešti Vykdytojo atstovui.

2.20. Užsakovas, nustatęs darbų/prekių trūkumus ar kitokius nukrypimus nuo sutarties sąlygų. po darbų/prekių priėmimo, jei tie trūkumai ar nukrypimai negalėjo būti nustatyti darbų/prekių priėmimo metu (paslėpti trūkumai), privalo apie juos pranešti Vykdytojui per protingą terminą po jų nustatymo.

2.21. Jei Vykdytojas, atlikdamas Užsakovo Volkswagen arba Audi markės automobilio techninio aptarnavimo ar remonto darbus, ar šalindamas defektus pagal gamintojo garantinius įsipareigojimus, užtrunka ilgiau kaip 10 (dešimt) kalendorinių dienų, Vykdytojas įsipareigoja už papildomą mokestį Užsakovui suteikti pakaitinį automobilį.

2.22. Atliktų darbų ar parduotų prekių perdavimas Užsakovui įforminamas Vykdytojo išduodama PVM sąskaita - faktūra, kurią pasirašo įgalioti Užsakovo ir Vykdytojo atstovai.

3. Straipsnis. Kaina ir atsiskaitymas.

3.1. Darbų ir panaudotų dalių (detalių), medžiagų kaina yra apskaičiuojama remiantis Remonto užsakymo lape, pateiktoje Vykdytojui, tą dieną galiojančiu Vykdytojo darbų, eksploatacinių medžiagų, dalių bei detalių kainininku, valandiniu įkainiu arba vadovaujantis Individualia sutartimi tarp Vykdytojo ar Užsakovo, kuri nurodyta Priede Nr. 1. Prie šios kainos pridedama visų būtinų diagnostikos ir reguliavimo darbų kaina, jei šių darbų atlikimas yra būtinas.

3.2. PVM sąskaitoje - faktūroje nurodytą kainą Užsakovas privalo sumokėti prieš atsiimdamas darbų rezultatą arba, vadovaujantis individualios sutarties pagrindu, Vykdytojo išduotoje sąskaitoje - faktūroje nurodytu terminu. Sumokėtas avansas įskaitomas į užsakymo kainą. Vykdytojo sutikimu, Užsakovas turi teisę sumokėti po darbų rezultato perdavimo, turint galiojančią individualią sutartį ir neturint ankstesnių įsiskolinimų Vykdytojui.

3.3. Jeigu remonto metu paaiškėja, jog norint tinkamai atlikti remonto darbus, būtina atlikti papildomus darbus arba dėl kitų pagrįstų priežasčių Vykdytojui tenka didinti kainą ir, priimant užsakymą, tai nebuvo aptarta, Vykdytojas privalo apie tai laiku pranešti Užsakovui. Jeigu Užsakovas nesutinka su kainos padidinimu, Vykdytojas turi teisę atsisakyti vykdyti remonto darbus. Tokiu atveju, Užsakovas sumoka už iki sutarties atsisakymo atliktus darbus, panaudojant detales, dalis bei medžiagas ir atsiima automobilį. Kai remontui naudojamų Vykdytojo medžiagų, detalių ar dalių, kurias Vykdytojui teikia tretieji asmenys, kaina padidėja iš esmės ir šio kainų padidėjimo Vykdytojas negalėjo numatyti Užsakymo priėmimo momentu, Vykdytojas turi teisę reikalauti padidinti kainą arba nutraukti sutartį.

3.4. Jeigu Užsakovas laiku ar tinkamai neatsiskaito su Vykdytoju pagal pateiktą PVM sąskaitą -faktūrą, jis privalo sumokėti Vykdytojui delspinigius, kurių dydis sudaro 0,08% nuo nesumokėtos sumos už kiekvieną pavėluotą atsiskaityti dieną.

3.5. Vykdytojas atsako už savalaikį ir kokybišką darbų atlikimą.

4. Straipsnis. Transporto priemonės grąžinimas.

4.1. Užsakovas, gavęs pranešimą apie užsakymo atlikimą, per 2 darbo dienas privalo priimti atliktus darbus. Automobilio, pateiktų detalių ir atliktų darbų priėmimas - perdavimas įforminamas Vykdytojo įgalioto atstovo ir Užsakovo parašais Paraiškos lape.

4.2. Užsakovui praleidus užsakymo priėmimo ar automobilio atsiėmimo terminą, Vykdytojas atlygintinai saugo Užsakovo automobilį pagal pasaugos santykius reguliuojančias LR CK 6 knygos XLII skyriaus normas. Paslaugos terminas – 6 mėnesiai. Atlyginimas už pasaugą 3 EUR (trys eurai) už kiekvieną pasaugos dieną.

4.3. Užsakovas turi pareigą Vykdytoju už suteiktas paslaugas atsiskaityti Sutarties 3.2 punkte nurodytais terminais. Sąskaitos neapmokėjus laiku, už kiekvieną pradelstą dieną taikomi 0,08 proc. delspinigiai.

4.4. Užsakovui suprantama, kad vaisiškai ar iš dalies neapmokėjus sąskaitos, Vykdytojas pasilieka teisę sulaikyti transporto priemonės gražinimą, vadovaujantis LR CK 6.69 str. ir LRCK 6.656 str. nuostatomis, tol, kol Užsakovas tinkamai neįvykdys mokestinės prievolės arba neįsiteisės atitinkami prievolės užtikrinimo dokumentai.

4.5. Visos užsakymui atlikti pateiktos detalės ir dalys yra Vykdytojo nuosavybė iki automobilio perdavimo Užsakovui ir Užsakovo visiško atsiskaitymo su Vykdytoju pagal Sutartį.

5. Straipsnis. Atsarginių dalių pardavimas ir prekių grąžinimas.

5.1. Įsigytos originalios Volkswagen AG ar Economy parts linijos atsarginės dalys yra skirtos tik galutiniam vartotojui, motorinių transporto priemonių remontui, aptarnavimui ar priežiūrai Europos ekonominėje erdvėje arba Šveicarijoje. Užsakovas neturi teisės parduoti Volkswagen AG originalias ir Economy parts linijos dalis perpardavėjams arba galutiniams klientams be remonto užsakymo kaip prekybos sandorio;

5.2. Originalioms VW ir Audi automobilių dalims suteikiama 2 metų garantija be ridos apribojimo. Kito gamintojo dalims suteikiama 2 mėn. garantija. Užsakovo pateiktomis dalimis, jas įmontavus į transporto priemonę garantija neteikiama.

5.3. Pirkėjas turi teisę grąžinti gautas (atsiimtas) prekes ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų. Ši nuostata reiškia, kad Pirkėjas minėtu laikotarpiu turi teisę pranešti Pardavėjui apie savo prašymą grąžinti prekes Pardavėjui ir susigrąžinti sumokėtus pinigus. Prekės grąžinimo išlaidas turi padengti Pirkėjas. Prekių grąžinimas ir keitimas vyksta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. nutarimu 679 „Dėl mažmeninės prekybos taisyklių patvirtinimo".

5.4. Grąžinant būtina pridėti originalią sąskaitą-faktūrą arba kitą pirkimą patvirtinantį dokumentą, kurį Užsakovas gauna su preke, užpildytą ir pasirašytą prašymą.

5.5. Grąžinama Prekė turi būti nesugadinta, nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, apsauginės plėvelės ir kt.), taip pat ji turi būti nenaudota. Visos grąžinamos Prekės turi būti su autentiškomis etiketėmis, apsauginiais maišeliais, bei tais pačiais priedais, su kuriais ir buvo parduotos.

5.6. Prekių grąžinimo teisė netaikoma Sutartims dėl:

5.6.1. Pagal specialius Pirkėjo nurodymus pagamintų Prekių, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į Pirkėjo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba dėl Prekių, kurios yra aiškiai pritaikytos Pirkėjo asmeninėms reikmėms;

5.6.2. Ne visos Prekės, pateikiamos internetinėje parduotuvėje, yra prieinamos. Tuo atveju, jeigu užsakytos Prekės Pardavėjas neturi sandėliuose, bet Pirkėjas pageidauja prekes įsigyti iš katalogo - sutartis sudaroma remiantis Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 6.356 straipsnio nuostatomis ir Pirkėjas norėdamas atsisakyti sutarties ar grąžinti kokybiškas prekes privalo atlyginti Pardavėjo turėtas būtinas išlaidas, susijusias su sutarties vykdymu.

6. Straipsnis. Kokybės garantija.

6.1. Kokybės garantijos terminas suteiktoms paslaugoms ir originalioms automobilių detalėms - 24 (dvidešimt keturi) mėnesiai.

6.2. Garantinis laikotarpis pradedamas skaičiuoti nuo detalės sumontavimo į automobilį, paslaugos suteikimo ir pardavimo dienos. Garantija galioja tik pateikus pirkimo – pardavimo dokumentus.

6.3. Kokybės garantijos laikotarpiu originalios detalės, dalys, mazgai ar agregatai, kurie buvo pakeisti Vykdytojo ir tapo netinkami naudoti pagal tiesioginę paskirtį ar prarado didžiąją dalį funkcionalumo, yra pakeičiami naujais arba suremontuojami. Vykdytojas turi teisę pasirinkti pigiausią gedimo pašalinimo būdą, t. y. keisti detalę nauja ar ją remontuoti, jei tai neturi įtakos kokybei.

6.4. Dėl kokybės garantijos taikymo garantinio laikotarpio metu, Užsakovas turi kreiptis į Vykdytoją. Užsakovo patirtos išlaidos detalių defektams nustatyti, nesikreipiant į Vykdytoją, nėra atlyginamos.

6.5. Garantija suteikiama naujoms originaliomis Volkswagen ir Audi markės detalėms ir tik tuo atveju, jeigu šios detalės įsigytos ir keičiamos Vykdytojo autoservise.

6.6. Garantija detalėms suteikiama tik jeigu kitos, mazgą (sistemą) sudarančios detalės, atitinka techninius reikalavimus, nėra automobilio mechaninių pažeidimų, nepažeista automobilio kėbulo geometrija.

6.7. Garantija nėra taikoma natūraliai eksploatacijos metu susidėvinčioms automobilių detalėms ir bei frikcinių medžiagų sudilimui (stabdžių, sankabos padangų ir kiti paviršiai).

6.8. Apie darbų atlikimą Vykdytojas informuoja Užsakovą telefonu, elektroniniu paštu.

6.9. Garantiniu atveju kompensuojama tik garantinė detalė (kaip nurodyta pirkimo - pardavimo dokumente) ir keitimo paslauga, susijusi su defektine detale. Atsitiktiniai ar šalutiniai nuostoliai nekompensuojami.

6.10. Kokybės garantija yra neteikiama, jeigu pakeistos detalės gedimas atsirado dėl to, kad:

6.10.1. automobilis buvo eksploatuojamas nesilaikant automobilio naudojimo instrukcijos, taip pat netinkamo naudojimo atveju, pvz. važiuojant per dideliu greičiu ar perkrovus automobilį;

6.10.2. automobilis buvo naudojamas ne pagal paskirtį (serijinio automobilio naudojimas sporto varžyboms, keleiviams vežti pritaikyto automobilio naudojimas kroviniams gabenti ir pan.);

6.10.3. gedimas atsirado dėl veiksnių, nepriklausančių nuo Vykdytojo (cheminių, elektrocheminių, elektrinių poveikių, stichinių nelaimių, gaisro, autoįvykių, trečiųjų asmenų veikos ir pan.);

6.10.4. į automobilį Užsakovo ar trečiųjų asmenų buvo sumontuotos dalys ar padaryti automobilio konstrukciniai pakeitimai, instaliuota papildoma įranga ar techninės priemonės, kurie nepatvirtinti tos markės automobilių gamintojo.

6.11. Garantija netaikoma automobilių stiklams.

6.12. Garantija netaikoma detalių restauravimo darbams, restauruotoms detalėms, atsarginėms detalėms, įsigytoms automobilių sąvartyne bei naujoms atsarginėms dalims, kurias pristatė pats klientas.

6.13. Užsakovas privalo suteikti įmonei jai būtiną laiką garantiniams darbams atlikti ir gedimams pašalinti bei reikalingoms dalims pateikti.

6.14. Kokybės garantija neapima dėl automobilio gedimo Užsakovo patirtos tiesioginės ir/arba netiesioginės žalos (įskaitant moralinę žalą) atlyginimo. Vykdytojas neprivalo atlyginti kitų, su automobilio gedimu, susijusių Užsakovo išlaidų: išlaidų kito automobilio nuomai, sugedusio automobilio transportavimo iki Vykdytojo išlaidų, vairuotojo nakvynės išlaidų, dėl automobilio prastovos negautų pajamų, gamybos nuosmukio ir pan.

7. Straipsnis. Civilinė atsakomybė ir jos ribojimas.

7.1. Esant nenugalimos jėgos (Force Majeure) aplinkybėms, šalis, nevykdanti ar neįvykdžiusi dėl šių aplinkybių savo įsipareigojimų, numatytų šioje sutartyje, atleidžiama nuo atsakomybės vadovaujantis LR įstatymais.

7.2. Praleidęs mokėjimo terminą Užsakovas moka Vykdytojui netesybas - 0,08 procento nuo nesumokėtos sumos už kiekvieną uždelstą dieną.

8. Straipsnis. Sutarties galiojimas.

8.1. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo momento ir galioja iki visiško prievolių įvykdymo.

8.2. Visi šios sutarties straipsnių pavadinimai yra sąlyginiai ir sutarčiai aiškinti teisinės reikšmės neturi.

8.3. Santykiams, kylantiems tarp Šalių ir nesureguliuotiems šia Sutartimi, taikomi Lietuvos Respublikos įstatymai.

8.4. Visos Sutarties nuostatos galioja tiek, kiek jos neprieštarauja galiojantiems teisės aktams. Jeigu viena ar kelios šios sutarties nuostatos neatitinka galiojančių teisės aktų reikalavimų, yra taikomos galiojančių teisės aktų nuostatos. Vienos ar kelių šios sutarties nuostatų negaliojimas nedaro negaliojančiomis kitų sutarties nuostatų.

9. Straipsnis. Ginčų sprendimas.

9.1. Visi ginčai, kylantys dėl šios sutarties, sprendžiami Šalių derybomis, o, nesusitarus, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

9.2. Pirmiausia Užsakovas raštu turi kreiptis į Vykdytoją, jei per 14 dienų nuo pretenzijos gavimo, Vykdytojas neatsako į Užsakovo pretenziją, arba Užsakovo netenkina Vykdytojo atsakymas, Užsakovas gali kreiptis į ne teismine tvarka vartojimo ginčus nagrinėjantį subjektą, t. y. Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba į jos teritorinius padalinius apskrityse.